Sześć sposobów na skuteczną walkę z przygnębieniem

Sposoby na spokój i relaks

Badania wskazują, że stres może być czynnikiem wywołującym łuszczycę po raz pierwszy lub nasilającym już istniejącą chorobę.1 Wielu pacjentów dotkniętych łuszczycą doświadcza również stresu i niepokoju w związku z emocjonalnym obciążeniem, jakim jest życie z chorobą skóry.
Według badań, stres może także nasilać ból i zaostrzać objawy łuszczycy1. Stosowanie prostych metod polegających na zmianie sposobu myślenia i panowaniu nad stresem może pomóc zmniejszyć uciążliwości związane z obecnością choroby.
Jeśli podejrzewasz, że stres jest czynnikiem wywołującym u Ciebie nawroty choroby, warto skonsultować się z lekarzem, który może podpowiedzieć Ci, w jaki sposób sobie z nim radzić lub zalecić specjalistyczną pomoc.
Sprawdzone sposoby na pokonanie stresuIstnieje wiele szkół jak pomagać pacjentom radzić sobie ze stresem i niepokojem związanym z chorobą skóry. Poniżej omówiono kilka prostych technik, które okazały się pomocne dla pacjentów dotkniętych łuszczycą.

Osoby, które czują się szczęśliwe i pewne siebie, znacznie lepiej radzą sobie z łuszczycą.



1. Głębokie oddychanie

Połóż rękę na brzuchu i wdychaj powietrze przez nos tak, aby brzuch unosił rękę, a następnie powoli wypuszczaj powietrze przez usta, czując, jak ręka opada. Powtarzaj tę czynność do 10 razy.

2. Regularna aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna jest jednym z najprostszych i najlepszych sposobów radzenia sobie ze stresem. Pobudza wydzielanie endorfin, czyli hormonów szczęścia. Badania wykazały, że ćwiczenie już przez 20 minut tygodniowo może poprawić samopoczucie. Oczywiście im dłuższy jest wysiłek fizyczny, tym lepsze samopoczucie.3 Wybierz sport, który sprawi Ci przyjemność, pomoże się zrelaksować, a także poprawi kondycję i odporność.

3. Zapisuj co Cię niepokoi

Spisanie swoich obaw przerywa proces nieustannego myślenia o nich. Przelanie ich na papier może także pomóc w znalezieniu rozwiązań. Według jednego z badań, opisanie swoich obaw w ciągu 10 minut przed stresującym wydarzeniem (takim jak ważny egzamin) pomaga zmniejszyć niepokój i w większym stopniu zapanować na stresem. Warto również poświęcić trochę czasu i zastanowić się, jaka jest ich przyczyna. Sporządzenie listy wszystkich bolączek może pomóc w oczyszczeniu umysłu i uporaniu się po kolei ze wszystkimi problemami. Poczynając od najbardziej istotnych zmartwień, warto zapisać krok po kroku, co zamierzasz zrobić, aby wyeliminować stres ze swojego życia.

4. Spędzaj czasu na łonie przyrody

Wspaniałym sposobem na pozbycie się stresu jest wyjazd za miasto lub spacer po parku. Badacze dowiedli, że przebywanie na świeżym powietrzu już przez pięć minut dziennie może mieć bardzo korzystny wpływ na samopoczucie.

5. Zabawa ze zwierzakiem

Psychologowie zauważyli, że właściciele zwierząt domowych są często mniej samotni, przestraszeni i zatroskani, a także mają większe poczucie własnej wartości niż osoby, które nie posiadają zwierząt.

6. Koncentracja na pozytywnych aspektach życia

Pomocne może być skoncentrowanie się na tych rzeczach w życiu, które czynią nas szczęśliwymi. O pozytywnym podejściu do życia można mówić bez końca. Osoby, które czują się szczęśliwe i pewne siebie, znacznie łatwiej radzą sobie z łuszczycą. Pozytywne nastawienie pomaga również w radzeniu sobie z wszelkimi przeciwnościami życiowymi.