Wyeliminuj stres przez aktywność fizyczną

W jaki sposób regularny wysiłek fizyczny może pomóc w radzeniu sobie z chorobą

Regularne ćwiczenia fizyczne nie tylko korzystnie wpływają na ogólny stan zdrowia, ale także na łuszczycę1. Warto, więc włączyć je do codziennego rozkładu zajęć.
Jeśli do tej pory nie ćwiczyłaś/eś regularnie lub trudno Ci zdecydować, jaki rodzaj aktywności wybrać, porozmawiaj o tym ze swoim lekarzem. Pomoże Ci on stworzyć indywidualny plan aktywności fizycznych dostosowany do twoich możliwości. Możesz na przykład ćwiczyć po 30 minut przez pięć lub więcej dni w ciągu tygodnia lub wykonywać krótkie serie ćwiczeń o różnych porach dnia.

Włącz aktywności fizyczne do schematu leczenia

Ćwiczenia fizyczne można włączyć do schematu leczenia na wiele sposobów. Wchodzenie po schodach zamiast korzystania z windy, ograniczenie korzystania z samochodu, jeśli to tylko możliwe, to również dodatkowe aktywności fizyczne. Prace domowe i ogrodowe także zaliczają się do ćwiczeń fizycznych.
Ochota na ruch zawsze zwiększa szansę na systematyczność i wytrwałe trzymanie się schematu treningów. Dlatego warto wybrać aktywność fizyczną, która sprawia Ci przyjemność. Dobrze jest również poprosić partnera lub przyjaciela, aby dołączył do treningu. Nie ma znaczenia, jaki rodzaj ćwiczeń wybierzesz, jeśli tylko będzie motywował Cię do działania. To może być taniec towarzyski, kręgle, pilates, tai-chi, spacery, joga lub jakakolwiek inna aktywność.

Regularne ćwiczenia fizyczne nie tylko korzystnie wpływają na ogólny stan zdrowia, ale także na łuszczycę.



Korzyści wynikające z aktywności fizycznej

Aktywność fizyczna nie tylko wpływ korzystnie na ogólny stan zdrowia, ale również odgrywa ważną rolę w leczeniu łuszczycy2. Regularne ćwiczenia powodują zmniejszenie poziomu stresu i pozwalają zapobiec pojawieniu się kolejnych napięć. Warto, więc pomyśleć nad sposobem włączenia regularnej aktywności fizycznej do codziennego planu dnia lub tygodnia. Warto zacząć od zaraz. Jeśli masz wątpliwości, na co się zdecydować i jak długo i często najlepiej trenować, porozmawiaj ze swoim lekarzem.